Heineken Experience
Op de vernieuwde vijfde verdieping van de Heineken Experience in Amsterdam is een ‘open depot’ ingericht. Iconische collectiestukken, die het merk Heineken vanaf eind 19e eeuw groot maakten, zijn voortaan te bekijken in de Heineken Experience te Amsterdam. Te beginnen bij het ‘Diplome de Grand Prix’; de gouden medaille die Heineken kreeg uitgereikt op de wereldtentoonstelling te Parijs in 1889.
Dit topstuk prijkt in een beveiligde vitrine. Ook het originele, groene maanmannetje dat werd ingezet in de reclamecampagne 1988-’89 (“What a wonderful world”) maakt onderdeel uit van Heinekens memory lane.
Verder vind je er de eerste transportfiets, álle type kroonkurken, flesjes, kratjes, lichtreclames, etc. die het merk door de jaren heen hebben gekenmerkt. Heijmerink Wagemakers kreeg – in vervolg op de technische ontwikkeling en realisatie van de Brew You Ride – opdracht voor de realisatie van het tentoonstellingsinterieur binnen de Heineken Experience.
In januari 2018 werd de Heineken Experience verrijkt met de nieuwe, spectaculaire attractie Brew You Ride. Honderduizenden enthousiaste gasten hebben inmiddels de audiovisuele reis gemaakt in de voormalige brouwerij te Amsterdam. Begin november 2018 ontving Heineken de miljoenste bezoeker!
OPDRACHTGEVER: Heineken Experience
ONTWERP: Ideal Projects
ONTWIKKELING + REALISATIE: Heijmerink Wagemakers