Smurfit Kappa Experience Centre

Smurfit Kappa – één van ’s werelds meest toonaangevende producenten van duurzame, papieren verpakkingsmaterialen – opende in maart 2015 het International Customer Experience Centre op Schiphol. Klanten krijgen hiermee toegang tot processen die uniek zijn voor de verpakkingsindustrie.

Smurfit Kappa bouwt aan een nieuw netwerk van Customer Experience Centres. Deze klantencentra zijn onderdeel van Smurfit Kappa’s marktstrategie ‘To open the future’ en hebben tot doel om het inzicht en de betrokkenheid van klanten bij de wereld van verpakkingen te vergroten.

Centraal in dit netwerk van experience centres staat het International Customer Experience Centre op Schiphol, waar merken zoals Unilever en Heineken intensief samenwerken met experts van Smurfit Kappa. Deze merkeigenaren krijgen hierdoor toegang tot brede en diepgaande marktinzichten en kunnen verpakkingsinnovaties beoordelen op winstgevendheid en duurzaamheid.

Heijmerink Wagemakers realiseerde de complete inrichting aan maatwerkmeubilair voor het Customer Experience Centre.

OPDRACHTGEVER:Smurfit Kappa
ONTWERP: Fokkema & Partners Architecten
PROJECTMANAGEMENT: DVPC
ENGINEERING & BOUW: Heijmerink Wagemakers